October 7, 2008

Raya Oh! Raya..

"Menjelang Hari Raya.. Berakhirnya Puasa..
Bergema Takbir Senja.. Menyambut Syawal Tiba.."

Unfortunately, aku xrase happening pun raya kali ni.. cam biase jek.. just an ordinary celebration.. ntah lar.. maybe bdn aku penat kot.. da balik kg cam biase la kalo x kena demam @ selsema. since aku ni ada history kena backpain, dipendekkan citer aku diserang kembali penyakit tu.. hampeh tol! tp kena gak wat keja coz my mum n sis in law jek yg b'hempas pulas kat dapur wat preparation... anyam ketupat.. siapkan beras.. prepare kuah kacang.. rendang.. and also wat BBQ.. tu adalah hidangan wajib mase raya.. lemang beli jek.. kat tepi jalan byk org jual.. huhu..

Tahun ni aku try buat ayam golek n BBQ kerbau coz my abg ader bwk balik dgg kerbau (blend with my secret recipe).. odw balik kg tu dier nmpk plak org jual daging kat Rembau.. rembat ler.. tp giler mahal gak kerbau nih! RM20 for 1kg.. Daging lembu pun da naik harga.. RM18/kg.. pasni kita tanam sayur jek.. wat pelbagai lauk!! JIMAT...........................

Raya xkan meriah kalo xder bunyi mercun..
Wlopun aku skang da x join da club.. tp it's a must to hear the bunyi mercun..
Mercun pop pop tu x main lar.. stakat bunyi cam tupai jatuh kat simen ape kes..
Meriam buluh org da stop da.. Sb da ramai sgt org besepai kakitangan muka sume dek meriam buluh nih..

Psssssssssssssssssssssssssss................................... KABOOOOOMMM!!!!

acara wajib tiap kali raya..

ni baru sket jek.. blum masuk sume skali..

my sis with family

my bro with family

oppss.. sori, my dad a bit sexy lar.. kekeke

muke 2 org ni jek yg single mingle lgik.. kekeke
*abaikan yg kecik tu ye..

Kali ni x byk pun jenjalan gi umah sedara.. baik dok umah tgk citer best.. (alasan xmo gi umah org ler tu) Kalo pegi pun diorg bagi mkn kuih raya jek.. bkan nk bg makan besar2.. at least, bagila ktorg ni makan mee goreng mamak ker.. soto ker.. nasi dagang ker.. pape yg best lar.. ni x, balik2 kuih raya tunjuk tu jugak yg diorg hulur.. baik makan kuih raya kat umah aku jek.. drpd aku beli mahal² kuih tu.. balun utk diri sndri jek.. huhu.. (lahanat punye budak!)


Maka..
Aku x rase meriah pun raya kali ni.. Hmm.. Camne la plak tahun2 akan datang nnt ek? xkan nk camni jek.. mane best..! Huhu..
Sebabnye kali ni aku demam!! Arrrrgggghhh!!!

-end-

No comments: