Dengar tajuk pun dah agak complicated. Tapi, itulah hakikat hidup. Tanpa kita sedari apa yang kita kecapi hari ini mungkin akan berlaku sebaliknya di hari mendatang. Misalnya hari ni kita terima berita gembira tapi esok siapa yang tahu. Adakah berita itu masih lagi dalam kategori gembira atau mungkin jugak jadi berita sedih. Berita yang tak pernah dijangkakan.
We never know the future. Betul tak?
Pengalaman dalam hidup mengajar kita menjadi lebih berhati-hati. Tapi seringkali 'hati-hati' kita tu disalah ertikan oleh insan yang kurang memahami. Yang kurang bijak mentafsir keadaan. Bukan maksud aku nak pertikaikan apa yang berlaku. Inilah realiti hidup. Bukan macam realiti tv yang sebenarnya lakonan semata-mata.
Being silence is better?
For certain people, yes. But others, i don't think so. Sometimes we need to realize what is good and what is bad in our life. For me, two way communication is much better. Jangan harapkan sebelah pihak je yang bersuara. Kenalah ada give-and-take. Kata orang, itu adalah kunci utama sebuah perhubungan. Tapi kadang-kadang ada satu perkara yang buatkan semua ideologi tu tak menjadi.
EGO. Kau ego.. aku pun ego..
Camne tuh?
p/s: This is the first time aku luahkah rasa hati dalam blog. Sebelum ni jangan harap aku nak dedahkan. Tapi bila kita luahkan, kita akan dapat bermacam-macam reaksi. Daripada reaksi tu lah yang akan buatkan aku berfikir kembali di mana kesilapan kita selama ini.
For you, i'm really sorry if u think that i'm changed. Doesn't mean that i'm ignoring you but for some reason, i had to. I don't want to be the person who i was. The person who being pessimist all the time. The person who always create trouble. I just want to be the whole new me.
2 comments:
sabar eh noi..
itu saja ucapan dariku
huh!!! Luahan perasaan mcm ni yg buat terharu ni...
Post a Comment