December 10, 2008

Aidiladha yg sepi...

Salam sume..
arini baru masuk keje.. x smpt nk surf internet pon.. surf kt hp x best sb screen x beso.. dapat guna pc lagi best coz monitor besar gedabak.. pastu flat screen.. baru syok! hehe..

actually last week aku gi kursus kat Excel Training Resort, Beranang..
management anto.. pegi jek lar.. lgpon da 2 kali aku postponed kursus ni dek hal2 opis. kang kalo x pegi the 3rd time.. nama aku kene blacklist plak.. huish, xmo aku hek! 3 ari kat sana mmg best. mulanya ingatkan tmpat ni cam cikai2 jek.. (siap masuk dlm utan, lalu tepi lereng bukit yg ceram nk mampos, lalu sblh tokong cine lagi tau!) Rupe2nye tmpat ni cantik jugak.. strategik gak. keliling tmpat tu bukit bukau jek.. then baru dapat tau tmpat tu actually milik Dr. Fadzillah Kamsah.. die bangunkan tmpat tu espescially tok buat tmpat training @ kursus motivasi. Yg paling penting die carik tmpat yg line tepon di tahap minima.. (pendek citer, xder coverage henpon lagi bagus kot!)

Balik tu turun gombak dulu coz aku parking keta kt sana. (telah diberi peringatan bahawa tidak dibenarkan membawa kenderaan sendiri semasa menghadiri kursus ini).. so, dari gombak aku trus balik shah alam sb nk stay a night kat sana.. Mulanya cdg nk trus jek balik kg, tp aku rase cam letih n ngantuk nk drive.. buatnye terlelap mase drive tu x ke naya.. Nauzubillah! smpai jek sh alam my abg lak ajak kuar teman dier carik baju tok annual dinner MSU.. Alaaa... (tp dlm ati yeay yeay.. nk ikut.. nk ikut) Nk carik baju utk theme "Glamm Orange" yg dicadangkan oleh bini president tu sndiri.. (actually bini dier tu top management kt situ gak, xleh nk bangkang ler.. naya jek kena sembur ngan cili api.. :p) My abg cadang nk pakai baju yg ala2 budak nerd kat oversea.. Errrkk! (cube bayangkan ngan rambut sikat tepi, pastu pakai baju sejuk v neck tu, then pakai spek Harry Potter.. hmmmm) Aku rase cam nk gelak guling2 kt shopping complex tu bler die cakap nk wat stail camtu.. tp cover.. gelak kejap jek pastu balun gelak puas2 balik kang.. :p Sukati anda ler nk pakai camne pun.. yg penting pueh ati.. abih cito..

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Esoknye tu aku trus balik kg. Mulanye ingatkan ader kt umah angah lagik. then aku ni x plak tanye bangcik da balik umah angah ke blum. Sb pgi tu achik sms aku kata bwk mak pegi berubat kt bukit katil. Hmm.. xpe la aku trus jek lar pegi sana.. da tu aku sesat plak kt bukit katil tuh.. terlajak jalan lar.. salah simpang lar.. huish.. tensen gak lar.. then baru tau rupanya angah bawak mak gi terapi ais. Giler lama dr pagi smpai kul 5 petang baru settle.. sbnye dia nk abiskan procedure terapi ais tu..
settle jek trus balik kg.. yg aku heran.. masa kat tmpt tu mak cam da ok sket.. kira ada nmpak la perubahan mase treatment tu.. then balik jek kg.. trus jadi cam biase.. ibarat nothing.. macam x buat pape pun.. badan lemah balik.. sendi2 sakit. memula tu ingatkan kot letih sb ais.. yela, ais kan bleh letihkan badan. tp lepas tu baru ada rasa perubahan kt diri.. segar bugar jek.. yg kes ni lain plak.. bkan segar bugar tp segar kejap pastu ilek... smpai ler ke arini camtu gak keadaan mak.. tapi ktorg x putus asa.. dgr jek ada org leh ubatkan strok, terus pegi.. by the way.. org ckp angin ahmar ni dtg skali ngan makhluk halus. mgkin sb tu mak aku x sembuh2 lg.. (dulu2 kt umah kg tu di'bela' -- means dikawal la drpd gangguan makhluk halus..) tp skang ni da macam2 hal jadik disebabkan tu la kot, 'pagar' tu da ilang kawalan..
Xpe la.. ini suma dugaan dr Allah SWT.. kita hanya merancang tp tuhan yg tentukan.. Tuhan nk tengok smada kita ni sabar @ x dengan dugaan tu..

Aidiladha kali ni so simple.. xder buat pape preparation pun.. cuma buat nasi impit segera n kuah kacang utk breakfast pagi tu.. Pagi raya tu pulak angah buat soto.. kira x bape besar sangatlah Aidiladha kali nih.. dgn keadaan mak yg x sihat.. ktorg langsung xder rasa raya sakan.. Biase2 jek..

Smlm aku balik kontan.. sb x apply cuti lama2 pun. last week da cuti cukup ler.. uia pun da bagi cuti raye aji kat staff dier.. bagus uia nih.. kekekekeh..
smpai umah dlm kol 10.30pm.. aku ikut highway melaka-kl-kuantan.. maleh plak nk masuk jalan biase time ujan giler babeng nih.. kang x pasal2 trap dlm banjir plak.. huhu..
Anyway, aku sentiasa berdoa agar mak dapat sembuh spt sediakala.. kenkadang sayu gak hati tgk dier terlantar atas katil jek camtu..
being happy as before..
InsyaAllah..

No comments: