May 4, 2009

Percutian tiga hari dua malam

Macam biasa. Kalau dah cuti panjang. Langkah pun kena panjang. Tapi langkah aku ni bukan la panjang ke tempat lain. Mana lagi kalau tak ke kampung halaman. Itulah sebaik-baik langkah yang perlu untuk merehatkan diri dan minda.

Tapi malangnya kunci rumah kampung ada kat abang aku lak. Dia pulak lupa nak bagi kunci tu kat kakak aku. Huh! Sengal..
Maka langkah aku terhenti kat Paya Datok jek. Melayan si ikan puyu kepunyaan Dak Ena. Juga melayan bapak yang semakin uzur disebabkan penyakit Gout. Makan tak pantang camana la tak kena balik bengkak kaki tuu..

Sebelum tu aku hantar intan pulang ke pangkuan keluarga kat Greenwood. Lepas tu langkah panjang sampai la ke Kepong. Hehehe.. Oleh kerana cuti, maka berkesempatan tengok wayang.


Jalan cerita yang menarik dan hebat. Itu je yang aku boleh kata. Cuma bak kata cik abg, macam tergantung jek jalan cerita tu. Contohnye, apa kaitan antara Logan dengan Victor. Adik beradik ke, sepupu sepapat ke, pakcik ngan anak sedara ke. Bagi aku mutan mungkin sama dengan vampire. Yang boleh ada dialog sama macam "We are families. We protect each other". Walaupun berlainan keturunan tapi keadaan diri mereka yg buatkan diorang saling melindungi.

(Ceh! Macam aku ni pandai kritik filem pulak kan..)

Ok. Tamat kisah wolverine. Lepas tu lepak pulak kat SweetChat in BTS. Bila masa pulak wujud SweetChat kat sini? Satu suara berkata.. "Tu la.. sapa suruh keja jauh²?" Ek eleh.. Apa pun, sini memang best. Macam-macam pemanis mulut ada. Tapi kuih-muih Malaysia yang manis² tu tak ada la kot. Cuma yang berasaskan ais jek. Tu pun apa yang aku telek dalam menu la.


Malam tu gerak balik ke Alor Gajah. Lengang seh highway ke selatan. Masa ikut highway LPT tu sesak jugak la sebab orang ramai nk ke Pantai Timur. Aku ngan Intan siap boleh gelakkan diorang trapped dalam jem.

Tapi semalam aku pulak yang terperangkap. Hampeh. 2 jam lak tu sangkut.

"Tu la, sapa suruh keja jauh-jauh?"

-the end-

3 comments:

Anonymous said...

tue laa...gelakkan orang lagi..hahahahah apo laa lawak pagi jemaat yur kak noi

atieza said...

huhu.. tu la..
tp xpe.. diorang x dengar kot.. keh keh keh..

Anatel Ameen said...

abah kat rumah angah ke? ingatkan kat masjid tanah. huhuhu nape la abang ko ni dah tak suka nak tgk wayang....kempunan kakak ipar ko ni...