April 20, 2009

minggu yang membuatkan aku hilang daya tahan lapar

Lapar.

Panas. Hujan. Panas. Hujan. Lepas tu panas balik. Bila je ada niat nak basuh kereta, tetiba ada la pulak sekelompok awan hitam dok atas langit kat kawasan umah aku. Ala, baru berangan nak kurangkan berat badan dan tambah muscle kat tangan aku bila basuh kereta. Bengang. Ari Sabtu adalah hari terakhir final exam kat kampus. Exam pagi jek. aku malas nak balik awal hari tu. Baik layan game atau internet kat office daripada balik rumah tido sepanjang petang. Kalau tak tido pun dok melayan tv cerita yang entah apa-apa. Lagi bosan. Dah la rumah bersepah. Lagi menyampah.

Tetiba lak terasa rajin nak buat kuih koci. Sekarang ni kena buat sendiri. Dulu selalu jugak bila balik kampung arwah mak yang suruh bancuh tepung then dia buat inti. Sedap giler. Kenapa aku buat tak macam arwah mak buat?
Kenapa?

Ahad rasa heaven. Bangun tido pukul 7. Bukak pintu bilik aku dah ada kejutan pagi. Damn. Terus darah naik ke kepala. Sakit. Geram. Terus hilang mood aku nak happy-happy pagi tuh. Lepas subuh gajah aku terus lepak dalam bilik layan buku. Mood dah reda baru aku kuar bilik. Aku lebih suka diam. Malas nak bising-bising. Bagitau sekali dah. Faham-faham la sendiri.
Bosan keluar masuk bilik aku buat apa yang patut aku buat. Basuh sarung sofa. Letak kandang kucing kat luar (skali ngan budak 2 ekor tuh) then kemas ruang tamu. Kalau la ada mesin hampagas.....

Lepas 3 jam kemas living hall jek aku cari bathroom scale. Kurang 500 gram beb! Kalau aku kemas seminggu sekali selama 3 jam = aku jadi zombie. Cukup untuk minggu ni. Mana boleh jadi tiap-tiap minggu. Tak ada istilah bibik. Masing-masing kena sedar diri. Ok.

Pegi AGD final year student aku gunakan apa yang ada. Jubah yang aku beli masa pegi Umrah dulu, Tudung bini Mawi yang saja dibuat pekasam, dan stokin hitam Giant berharga 99 sen. Cuma ada la selai baju yang aku tak ada dan tak mau pinjam orang punya. Kena beli la jugak. (Rasa bangga kejap sebab tiba-tiba jadi pandai menggunakan apa yang ada dalam wardrobe. Hinssss..hinssss...)


note: gambar ada. kena tunggu yang cantik sebab kamera aku rosak. damn. damn. damn.

5 comments:

namzahs said...

kuih koci.. sedap tuh.. kamera rosak.. aa DSLR la plak kot

atieza said...

hahahaha..kuih koci kureng cantik la.. DSLR coming soon.. (dlm anggaran 5 thn lagi?)hehe..

u c u a d a h said...

jubah???huh..naseb bek xpegi..angan2 nak pakai jeans aje..haha.tau la-gilerr,kan?
tp naseb bek xpegi..duhh..

atieza said...

jubah tu kebetulan ter'angkut' skali masa balik kg. alang2 dah ada, baik pakai dr buat pekasam then reput.. huhu..

Anonymous said...

apa yg terjadi di pagi ahad tu?
rasa pelik plak? ada kah sy
mengetahuinya jua? emmmmm?????
musykil ni. Rumah sepah?
lagi musykil hehe