March 31, 2009

Aku memerlukan tunjuk ajar yang lebih lagi

Sekarang ni badan asyik sakit² jek. Mungkin disebabkan cuaca yg sering berubah kot. Kejap panas, kejap sejuk, kejap ujan. Nasib baik la malaysia ni tak turun salji. Buatnya ada jugak salji kat negara iklim khatulistiwa ni.. tak pasal-pasal kena borong pulak kot bulu yang tebal bak 2 inci tuh. Haih! Semalam kena migrain. Macam biasa, kalau tak cukup tidur sure kena punya lah. Dan 'eye bags' menyerang kembali.

Abang aku, Alang masuk balik hospital kat Kuantan nih. Doktor syak dia kena Tibi pulak. 2 minggu lepas kena jangkitan kuman kat paru-paru. Dah ok. Keluar. Bebas dari kuman. Lepas tu kena balik demam. Check balik. Doc call suruh masuk balik hospital. Lepas ni tak tau berapa lama kena stay kat sana. Last weekend, all of my siblings berkumpul kat Kuantan nak lawat Alang. Unfortunately, i wasn't there. Aku kena pergi menjalankankan tanggungjawab demi nusa dan bangsa. (ceh! ayat itu hanyalah karangan yang membolehkan aku mendapat markah 100%. Uweekk!!)

IIUM Staff Games - Bowling
Tarikh: 28 - 29 Mac 2009
Lokasi: Pin Junction, Cineleisure Damansara
Bermalam di: Mahallah Maryam, IIUM Gombak (untuk perempuan jek, lelaki aku tak tau)
Bilangan Peserta: 16 orang
Bilangan Pasukan: 4 pasukan (3 Lelaki, 1 Perempuan)

from left: mida, kak ieda, me and kak suzie

this is us. the female team

wajah-wajah hensem para pemain

the winner of the year. agi idup agi ngelaban. yeah! kuantan rocks!

eh. oleh kerana kami berbaju merah maka gambar selingan juga berwarna merah. acara sampingan di lokasi pertandingan.

this is us. all the way from east to west.

the man with the highest score. 233. ada sapa brani challenge?

oh! gumbiranya wajah abg mat ketika menerima sejumlah wang tunai dari shalin

Menurut kata kak nida, last year team perempuan jatuh ke tangga 11. tahun ni target dapat naik ke tangga ke 7. Alhamdulillah dengan sokongan dan sorakan para penyokong dapat la tempat ke 5. Kira ok la tuh! Tahun depan boleh target dapat first prize pulak. Hehe.

Apa-apa pun. Aku nak ucapkan berjuta-juta terima kasih buat mereka yang banyak membantu dan menyokong. Abg Sam, Abg Mat, Nizam, geng² bowling and also my team members. Tetiba lak semangat untuk main bowling ni makin membuak-buak pulak. Eh! Tak lupa jugak buat abang aku, Alang yang sepatutnya jadi Chief de Mission utk pasukan nih. Errk.. aku mereport dari jauh je la kat dia. And he really proud of the achievements we have. Satu lagi. Buat kak lang yang bagi pinjam bola kat aku. Aku takde bola sendiri sebenarnya. Tapi bola pinjam pun bawak tuah jugak tau. Next year nak pinjam lagi yek. Kwang3...

-the end-

3 comments:

onah said...

wahhh.. cantek! berwajah baru..
nak men boling gak.. huhuhu..
baru sekali blk sini men boling..
heeee..

atieza said...

lai..lai..lai..

Anonymous said...

Aku baru saja Google perkataan "memerlukan tunjuk" pastu kuar blog ko. Syok gak baca blog ko nie. Cite panas pn ada lak tue. Trs Sedih + gelihati.

Salam dr KL.

-Hafizal