February 13, 2010

I hate this kind of people

What makes me pissed off the most?

* pemalas
* pengotor
* jijik
* amik kesempatan atas orang lain
* berlagak pandai
* high class konon padahal makan kat warung jugak
* bengap atas perkara yang tak sepatutnya jadi bengap

Cukup marah dengan manusia yang berperangai macam nih. Tension. Kata orang kalau dah tinggal sebumbung kena la ada toleransi dan kerjasama. Hampeh! jangan kata kerjasama, toleransi pun tak nampak. Nak buat rumah tu macam hotel? Excuse me. Tak ada orang yang dibayar untuk housekeeping. Ini rumah. Segalanya kau kena fikir sendiri, buat sendiri. Tak malu ke kalau orang lain tengok rumah tu macam sarang tikus? Sedarlah diri tu. Jangan kau fikir orang lain tak bersuara, bermakna tak endahkan apa yang berlaku. Inilah ragam manusia yang menyusahkan kita semua.. Membuatkan kita sentiasa naik darah. Tak pasal-pasal muda lagi dah ada penyakit darah tinggi. Sebab apa? sebab manusia macam lahanat ni lah.

Kalau dulu aku masih boleh lagi bertolak ansur dengan mereka yang beperangai macam ni. Tapi bila dah ditegur pun masih lagi lakukan perkara yang sama, siapa yang boleh tahan? Aku bukan malaikat. Aku bukan alim ulama' yang sentiasa tersenyum dan sering mengungkap perkataan "sabar" di saat hatinya bagai nak sepak terajang je orang tu. Dah tau macam ni lagi nak buat-buat innocent. Kata tak buat apa-apa. Come on la. Bukan budak-budak lagi. Dah sepatutnya jadi mak orang. Merayau sana merayau sini lepas tu abaikan tanggungjawab.

Terus terang aku cakap. Aku dah naik jelak dengan keadaan sebegini. Hati aku sentiasa sakit bila berhadapan dengan perkara-perkara yang tak sepatutnya berlaku. Kalau kau rasa tak selesa tinggal kat rumah tu dan susah nak lakukan benda-benda yang remeh ni, aku sarankan lebih baik kau cari rumah lain jek. Tak pun, kau beli rumah tinggal sorang-sorang lagi bagus. Tak payah orang lain sakit hati dengan perangai kau. Faham?? If it still happen even i've had them alert on this, i would say...

"GET THE HELL OUT OF MY LIFE!!!!"

p/s - basuh baju seminggu 5/6 kali guna washing machine. bila sewa naik mula la nak merungut. lempang laju-laju kang baru tau!

6 comments:

eg-yan said...

yela2.....
pape pon sile ganti kunci pintu sliding 2.....
hehehehe....
da kte nk beli kn ari 2.......

atieza said...

ooo.. sume aku la..
ganti kunci aku..
basuh toilet aku..
cuci lantai aku..

huh!! marah da nih!!
aku nk pindah umah!!
BLUWEKKK!! :p

eg-yan said...

bwk aku sekali....
wakakakkakaka.....

AILEM said...

sibbaik aku tak g Kuantan lg.. kalo tak mesti aku kene gak ngan taufan kus kus si noi ni.. hehee
ko sound je depan2 babe.. ko sound kat sini mana nk jalan..
takat eg?? hmm.. mati idup blk dia wat bodo je... hahahhaa

sabar babe.. sabar.. onah turun sana nnt ko suh dia jd cleaner jap.. aku rasa takat mop rumah tu 7-8x, bersih da tu.. hehee

P/s: sy sangat suka ngan entry kali ni.. sgt menusuk jiwa n kalbu

atieza said...

haha.. ko suka yek ci.. bagus 8x
ci.. kalo ditegur depan2 dia lagi buat perangai macam haram, camne? kan kata org 'mata pena' lagi tajam daripada mata pedang.. haha..
so, "im killing softly with my words" la pulak..

eg tu dah naik muntah ijau aku sound dia.. tp ada masa tu daun keladi gak.. wakakakaka..

onah jd cleaner..? oh! aku sgt terharu kalo dia berkeinginan utk jadi cleaner sukarela... haha
(mampus kena lempang laju2 ngn onah)

AILEM said...

mata pena tak tajam sangat wehh.. kene ngan tajam lidah tu yg lg power..
tu la. time aku ada dulu taknak blaja menjadi org sarcastic.. muahahhaa..
sabar jela noi.. ada hikmahnye tu.. hehe..