April 6, 2010

The Wedding..

Selamat Pengantin Baru buat Tarmezi Ahmad & Atika Masni Abd Malek


Tarmezi Ahmad is my brother. Ended his single life at the age of 40. Oh! This is what we call life begins at 40.
All this happened within 2 months. Itupun nasib baik la dia dah settlekan semua benda. Kami hanya menyiapkan perkara-perkara berkaitan sanding dan nikah. Lain-lain tu biar diaorang yang siapkan.
Ada jugak aku dengar desas-desus orang berkata aku tak tolong apa-apa tentang wedding abang aku nih. Biar aku terangkan disini, bila orang tak minta tolong maka aku tak akan terhegeh-hegeh berikan pertolongan. Aku akan buat hal aku sendiri. Lagipun ada lagi hal yang lebih penting perlu aku selesaikan.
Apa pun dah selesai majlis abang aku. Tinggal reception kat kampung je lah. Mulanya nak buat kenduri doa selamat saja. Tapi, masa kenduri tahlil bulan lepas my dad tiba-tiba nyatakan hajat dia nak panggil kompang sekali.. Ah! sudah.. Kalau ada kompang, takkan nak buat kenduri ala kadar jek. Paling koman pun pengantin mesti pakai baju lawa-lawa. Apa pulak orang cakap nanti.. Kenduri ada kompang, pengantin pakai serabai.

At his reception, i can't hold my tears to fall. Itupun masa nak menepung tawar pengantin. After seeing my dad cried, i tried to make him calm down. But in the end, everybody saw me crying. All this while, tak pernah nak tumpahkan airmata masa wedding sesiapapun. But at this time, it seems harder for me to see this happiness without my mom. Seriously, mom was not there. When i looked at my dad, i can tell he felt the emptiness too.

Ya Allah, kenapa Kau timbulkan perasaan sayu ini di kala kami menerima kebahagiaan.....

Sudah! Jangan sedih-sedih lagi.

Well.. like what i said before in my FB, sepupu-sepapat pakcik-makcik buka mulut bertanya tentang aku. And you know what i said..

"Emm.. Tak ready lagi la nak kahwin. Tak puas enjoy lagi jadi bujang!!"


3 comments:

Anatel Ameen said...

wah... sape yg tak sayang molot kate tak tolong tu...sunggoh very the... jgn2 ada yg kate aku terlebey2 pulak kenduri org laen...oh tidak!!!

mom is there la dik...in each of our heart, mind n soul as long as we remember her. too bad gambar the whole family dengan pengantin takde la...kat kampong nanti kita kena buat!

Dik...soalan cepuk mas tu...tak hengat ker...mak sentap taw makcik yg tak dikenali bagi kenyataan mcm tu kat mak... hilang mood nak bergambar tau!

rindu adik...jom gi mok naa lagi

atieza said...

huhuhu...

for me remember and being there is two different things la k.na..
yup! too bad best pictures with the whole family xder.. so, bgcik kena pakai baju vogue de vas le kt kampong nnt.. make sure masukkan skali org2 kg.. baru gempak :p

makcik yg bagi statement tu edisi kena 'cepuk' jek.. dia tu mmg camtu.. dulu adik ni pun dia igt org lain.. ape punye makcik daa.. nsb baik ade pkcik yg prihatin sket.. huhu

haiyyaa.. moknaa lg? i baru nk jadi model smbilan.. model iklan jek.. runway x lepas.. hahahaha

Anatel Ameen said...

dah cakap kat ateh suruh bangchik at least pakai baju nikah masa kenduri kat kampung atau baju hantaran diorg. pelamin bangchik tak nak tp kalu ada org sponsor dia ok je kot. tapi sapekah yg nak sponsor....hehehe