February 2, 2009

From East to West

3 mggu berturut-turut aku travel.
Penat. Sampai demam2 skang nih.

Last week turun shah alam sebab ada housewarming ex-opismate. Yang x best kena naik bas awal2 pagi tu. Ari sabtu pukul 8 pg. Sedang itulah waktu untuk aku merehatkan otak dan minda di kala cuti hujung minggu. Nak drive pun malas. Jimat minyak, jimat tenaga, jimat duit. Skang ni nak kena berjimat. Tapi kalo dah namanya hantu shopping, jimat camne skali pun x berbaloi gak. Huhu..

Bas dari kuantan gerak sharp kul 8 tu. Sampai KL about 10.45 pagi. Dah ler x breakfast lagi. Driver bas tak pulak stop kat mana2 R&R bagi ktorg ni breakfast dulu. Hampeh tol! Alih2 berenti kat R&R Lanchang jek. Eh, i need hot drink tau.. Dapat pekena teh tarik pagi2 camni baru ada tenaga sket nak travel. Takkan nak minum air tin jek. Tah pape..

Pagi2 kat KL x berapa sibuk. Sebab org bercuti @ tgh keja. Sementara menunggu seorang hamba Allah amik aku kat KL Sentral Lepak jap kat tempat favourite aku, Coffee Beans n Tea Leaf.

Sedihnya, kat Kuantan belum lagi wujud Coffee Bean & Tea Leaf ni.


Pergi dulu Pasaraya NSK kt Selayang membeli pastu blah apa yg patut. Sumpah, aku x penah tau pun wujudnya supermarket nama NSK nih. Mulanya aku ingatkan mana punya kilang tah yg diorg nak bawak pegi beli barang. Ish..ish.. Ok, stop gelakkan aku. Apa nama penuh NSK tuh?

Ari sabtu belum lagi start event. Cuma wat preparation apa yg patut jek. Macam siapkan kelengkapan masak n bla bla bla. The event start esoknye..

Ini ialah Sarah Zuraida. Berusia 4 bulan. Anak kepada Apiz n Ieda. Muka tembam dan pembengis. Macam bapak dia jugak.. hehehehe.. Kepantangan dia apabila nampak orang lain depan mata tapi orang tu buat dek jek kat dia. Sila-sila lah mencari idea untuk membuat dia happy ok..
Waktu malam di Shah Alam 2 agak sejuk. Sebab masih dikelilingi hutan belantara. Ala, tunggu je la 10 tahun lagi. Cam KL la jugak. Bukak mata jek terus nampak bangunan 100 tingkat. Huh! Aku selamat melelapkan mata jam 1 pagi. Kenyang + lalok + ngantuk + penat + hidung penuh dgn mukus.


Oleh kerana aku telah berjanji untuk menyiapkan breakfast utk mereka yg ada di rumah tu, maka aku telah bangun seawal jam 6.50 pagi. Ok la tuh, kira awal la jugak. Lepas solat Subuh, terus turun dapur. Mata aku masih lagi digayuti rasa lalok dek penangan ubat selsema n migrain. Sebelum kul 9 pagi, umat manusia di rumah itu selamat menjamu selera dengan nasi lemak resepi turun temurun family aku.. hehe..

para pahlawan terulung di alam maya sementara menanti makanan di siapkan

Dlm kul 1, geng yang lain baru sampai. Dah siap masak untuk tghari dah. Macam biasa, kalo perut dah kenyang mata pun kuyu. Satu pencapaian yg bagus sb aku x membuta sampai petang. Dapat lelap dlm 5 minit pun jadi. Orang ramai.. x sanggup..
Ok, sebelum yang lain balik ktorg celebrate birthday 3 org geng yg kebetulan lahir dalam bulan yang sama. Jimat kek, jimat duit, jimat masa.. :)



bakal peserta Malaysia Most Eligible Bachelor 50 tahun akan datang..

Lepas solat Maghrib, aku terus berkemas sb bas ke Kuantan 9.30 malam. Tak nak lagi ditinggalkan bas seperti 2 minggu lepas. Rasanya kalo aku diimbas oleh aura masa tu adalah berwarna merah menyala. Ibarat aku adalah Ghost Rider dalam cermin pembalikan. Ada faham? Tak faham xpe.. abaikan jek..

Kali ni aku pun hangin jugak sebab bas yang biasa aku naik tu terkenal dengan identiti meninggalkan penumpang, lambat tiba. Reputasi syarikat bas tersebut telah tercemar akibat lewat tiba. Anda tidak boleh lewat, tukang bawak bas tu lewat xpe..

-the end-

6 comments:

onah said...

kuantan xdak kopi bean?
xperasan lak.. hukhukhuk

atieza said...

huhuhu...
aku tau apa niat ang sbnrnye..
"segalanya xdak".. huhu

Rafi said...

anyway Kuantan still remain one of the top destination in my list!

atieza said...

one thing that makes me fall in love with Kuantan is the foods and also surrounded with attractive places to visit.. yg lain2 tu tolak ke tepi dulu.. :)

onah said...

tapaukan aku mee celop terminal..
uwawawaa.. tinginnya!

atieza said...

buleh.. buleh..
aku tapau tp ang kena la mai sini. tapau pi sana sejuk xbest da.. huhu..