Kan?kan?
Tak tau lagi dah nak explain camne. Aku dah malas nak ambik kisah. Lantak korang ler nak buat camne pun. Dah besar panjang. Dah layak untuk bergelar bini orang. Tapi perangai tak ubah macam budak darjah satu. Itu satu. Satu lagi jenis yang dok buat dek jek dengan keadaan sekeliling. Aku dah bagi hint so faham-faham je lah. Ni tak, nak aku sound tepek ke baru nak buat? Ataupun mereka ini jenis tak makan nasihat? Tak pun macam curah air kat plastik?
Hmmmm...
(Aku adalah manusia yang suka keadaan yg tenang, tak berserabut, tak berselerak, bersih, kemas dan cantik. Bila nampak sesuatu yang kemas dan teratur, maka aku akan merasa satu kepuasan dan kedamaian. Aku manusia. Kita manusia. Bukan robot.)
Ok. Terima kasih.
*sakit hati bila kita dah susun elok-elok, letak baik-baik, esok tengok dah jadi cam asal balik. kita berniat nak cantikkan suasana tapi bila kecantikan tu diselitkan dengan ketidakfahaman tentang mengenal erti kecantikan, aku fed-up.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Minggu lepas balik kampung jap. Tengok rumah. Sekarang ni musim panas (macam kat oversea jek). Jiran bagitau dah dekat 2 minggu tak hujan. Sedih. Tengok pokok2 renek ada yang separuh nyawa dah. Dedaunan berguguran (fulamak puitis giler) di halaman. Dalam masa 1/2 hari tu cukup untuk aku sapu daun-daun kering, siram pokok bunga & apa2 yang patut ler.
aku pecinta alam tapi aku bukan penghafal setiap isi alam.
(oh! cik rus, saya hanya berlagak kenal dengan bunga ini. sebenarnya kurang pasti. hehe)
Bila balik kampung, terubat rasa rindu dengan panorama yg mendamaikan. Macam nak tinggal untuk selama-lamanya kat kampung. Tapi demi mencari sesuap nasi aku kena jugak berhijrah dari kampung halaman. Nasib baik ler aku berhijrah kat tempat yg agak dekat dengan kampung. Buatnya aku kena kerja kat oversea, tak ke naya tuh. Mau tiap2 hari aku nangis. Bleh jadi Kassim Slamet tau!
2 comments:
Wei! Kereta tu dalam dia bersih tau! Luar je baru tak cuci 2 minggu. Musim panas, berdebu dan berjerebu. Musim kemarau kat Johor, kita kena bantu dengan jimatkan air kat tempat kita, mane tau kot2 kena export air kat sana ke...
Sonok dok kampung kan? Paling sedih bila tengok dapur yang dah lama tak berasap. Selalu kat dapur tu la tempat Kak Na lepak-lepak dengan arwah Omak den. Omak masak, den toman, den masak, Omak jadi supervisor. Belajar masak pun kat dapur tu...kalu tak, laki den tak meraso lah den masak masakan kg.
Emmm..susah gak nak jawab pasal bunga tu..hehe..carnation kot (walaupun sy penjual bunga, tp sy hanya kenal bunga yg bergelar bunga ros hehe..)
tp yang lebih pasti dia kembang dan cantik cik rus hehe..
emmm ceq ni marah kat sapa ni?
barang2 tu susah gak sbb dia akan kembali pada keadaan asal kalau kaki tangan lain tidak mengendahkan ngan keadaan sekeliling..hehe
walaupn itu nmpk menyemakkan tp bg dia itu bukan keja dia haha..dan dia tak patut nk selesaikan masalah tu..itu lah masalahnya
Post a Comment